torsdag 28. mars 2013

Påskekos på Furustua har startet.

Onsdag ble alt pakket og lagt i bilen, samt at det også ble ny fryser (100 tiler) og micro. Siden en må være ingeniør for å forstå den som de forrige eierne hadde så ble den valgt bort. Nå er det en med knapper som jeg forstår. Har absolutt ikke brukt for alt dette dillet en kan gjøre med en micro. Det jeg trenger er å tine og varme. Så da fant jeg en i går og er superfornøyd. 

Frysere kapsiteten har vært for liten siden jeg er avhengig av spesial mat så er det greit å slippe å fylle opp hver gang, bedre å ha mat liggende i litt større mengder.

Liten og nett....... og super for mitt behov.

Og fryseren så da har jeg god kapasitet til også å ha litt frukt i fryseren.

Slik så det ut når vi våknet torsdag morgen (28. april). Men knappe timen etterpå lyste sola igjennom. Så vi håper på en flottere dag videre.

Og så ble det jo en tur til Blokksberg også i dag da.

Og så har jeg jo gjort ferdig beskrivelsen på denne og lagt den ut på Ravelry. Link finnes på salgsbloggen min:
http://buglasdesign.blogspot.no/2013/03/veske-av-bestemor-ruter.html

Og denne karen her kan nå også få søsken for beskrivelsen er lagt ut:
http://buglasdesign.blogspot.no/2013/03/kyllingen-som-passer-eggene.html


Den glade ku, vår lokale cafè som vi er på innimellom. Jeg har en formening om at vi skal støtte mest mulig oppunder de lokale der vi har hytte. Så jeg handler i lokal butikk, får bonden til å måke og en tur på cafèn iblandt. Men synd at jeg ikke kan spise noe der, men gubben koser seg... og det gjør jo selvfølgelig jeg også selv om jeg må se på:) 

Litt av hvert på en langfredag. 
Utstikt mot Sunrnadalsønra.

Disse to nurkene ropte på meg når jeg var på Nille før jul og jeg har blitt så glad i de og tviler sterkt på om jeg klarer å putte de vekk når påsken er over. 

Aksneste i dag langfredag. Masse snø i fjella, men vi har litt vi også. 

Utsikt mot Dovrefjell:) 


 
 Og da har lørdag morgen kommer med nydelig vær, flott frokost og litt støvesuging. For jeg ser at stuepika ikke har vært her. Et røsk før en koser seg videre etter at en er ferdig med hekla genseren fra PT design. Var vel egentlig kun de 4 omg med mønster rapporter jeg har brukt for den var for kort syntes jeg, så det ble 15 cm lengre. Armene var for brede så de ble frisert mye på de nederst. Så halsen og kanten rundt er vel da igjen som er orginalt forhold til mønsteret. Nå er den prøvd og godkjent. Godt fornøyd nok en gang.

Og 2. påskedag satte vi neste hjem.
En flott påske:)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hei :)
Har ikke sett din blogg før, men her var det jo masse fint, så jeg er herved blitt en fast følger :)

Hobbymegher sa...

Den ble knallskjønn! =)

Buglas design sa...

:)