lørdag 22. september 2012

En aktiv dag på hytta.

Det første jeg oppdaget her var at kirkertene stod på benken, de hadde jeg glemt å sette i vann. Så da ble det kokende vann på de som jeg byttet ut 3 ganger og etter 6 timer var kaka igang. 

Og når kaka var ferdig så oppdaget jeg at ovnen på hytta er mye sterkere enn hjemme så den ble rimelig tørr. Så da ble det en prøvesmak og resten går nok i søpla. Men smaken var utrolig god.

På formiddagen så heklet jeg på bestemor teppet så nå har jeg heklet sammen 8 x 7 ruter, litt lengre enn på bildet.

Og når vi holdt på under hytta i dag så oppdaget vi denne, et stort vepsebol. Vi prøvde å ta livet av de i sommer, men nå var de døde etter maurkverk.

Og så kom middagen på bordet. "Taco" som er tilpasset meg. 

Bakt potet med melkefri margarin, stekt fersk sopp.
Kinakål, løk, paprika, tomater.
Kjøttdeig med krydder, taco saus, soyaost, soya yoghurt,

Smakte fortreffelig.

Så nå har jeg funnet frem genseren jeg skal strikke rundstikk på, har regnet meg ut etter en regel jeg håper funker. Har aldri strikket rundstrikk med fletter før. Syntes det er litt kjedelig med bare gensere som er strikket rett opp og montert.

For teppet får hvile nå for det er for mørkt her, mangler arbeidslys. Så det får jeg investere i neste gang jeg er i byen.

Ingen kommentarer: