fredag 31. august 2012

Orkidèheimen har det blitt.

Jeg har vel aldri i mitt liv fått til en eneste blomst. Enten så vanner jeg for mye eller for lite og de dauer som fluer. Pussig nok når orkidène kom i hus så snudde det, men det betyr ikke at jeg har klart å få til andre blomster. Så nå er det grønne planter og orkidèr som gjelder her i huset.

Denne fikk jeg for et par år siden, den blomstrer i perioder og står nå i full blomst med fire blomster.

Til høyre er "morsplanten" som jeg fikk fra jobben for to år siden. Den har stått i full blomst nesten hele tiden frem til påske. Da kom det plutselig blader ytterst på to av blomster rankene. Dette viste seg å være avleggere. Etter litt rundspørring på jobb så er det opplagt bare meg som har fått dette. Jeg aner jo ikke hva jeg gjør med blomster så det er nok dessverre en godt bevart hemmelighet.

Dette er den ene avleggeren som nå står i full blomst med to blomster og flere er på vei. Jeg klipte bare av denne fra morsplanten og satte luftrøttene nedi orkidè jord.

Her er den andre avleggeren, den har mange flere blomster og er den som jeg plantet først av de to avleggerne. Og når jeg tittet på morra her en dag så sperret jeg opp øynene for nå kommer det noe nytt igjen på den.

Lurer jo på hva dette er da?

Kan det være en ny blomster stengel eller er det flere avleggere på gang?


Ingen kommentarer: