onsdag 6. juli 2011

Varierte sysler på hytta i dag.

Her beises, snekres, strikkes, syes, hekles og lages mat. Beiset de fire vinduene jeg tok første strøket på i går, "snekkeren" holder på med utedoen under hytta (ekstra doen). Spikret litt på døra jeg, men regien er fult og helt hans. Beiset andre strøket på rekkverket på verandaen. Samboeren beiser både det og resten av rekkverket i går. Sydd nytt dusjforeng og kuttet av gardinene til ene soverommet. Strikket ferdig begge vinveksene som skal til et brudepar i slutten av mnd. "Bare" heklingen, vaske av veksene og monteringen igjen. Ble restesalat til lunsj med egge og glutenfri pasta og torskehoder til middag. Så nå sitter jeg her supermett og koser meg. 


Syntes det var greit å bytte ut dette. 


Kjøpte dette på KID og klipte av toppen og 60 cm i bredden. Faldet inn på nytt, satte på det gamle båndet og la det opp nede. 


Og slik ble det ferdige resultatet som jeg er godt fornøyd med. Selv om det var skrekkelig skjevt så fikk jeg akkurat nok. 


Kuttet av et sett fordi det står en reiseseng rett under vinduet på et av de små rommene. De andre har lengre lengde fordi det er for stor jobb å sy de om. Disse har ikke fått fjernet jarekanten og så er de vasket, resultatet kan sees under. Det er så trist når slikt skjer, de burde vært renset. Jarekanten kan krympe opp til 40% mere enn stoffet. 


Ikke akkurat pent, nei. 


Lunsjen:)


Ferdig beiset.


Døra til utedoen under hytta.

 
Og vinveskene til burdeparret.


Ingen kommentarer: