torsdag 25. september 2014

Sokker, genser og mer til

Restegarnangrepet er over meg igjen og da blir det litt sokker denne gangen.
Resten av det som nå er igjen blir sitteunderlag i corner to corner.

Her ble det igjen 1 meter garn. Det er brukt 5 nøster tilsammen av ymse slag. Alt garnet kan toves siden det er håndvasksymbol på alt garnet.
Det er ofte vrient å bruke restegarn til toving da det er vrient å vite hva som er hva. 
Jeg samler restegarnet med magebeltet på.
Dermed vet jeg hva slags garn det er. Selv om jeg etter mange år kan kjenne forskjellen på superwash ull og ull uten denne behandlingen.
Mønster på disse ligger i Facebook gruppa mi som heter: Buglas desgin.
Tovede sokker heter de.
De er lagd utifra babysokkene jeg lærte av min mor som jente. De har jeg strikket ekstremt mange av.
De sitter supert på foten.

Dette er første paret jeg strikket til meg selv. De er ferdig tovet og er i ca str 40.
Ønsker en mindre sokker er det bare å strikke pløsa foran litt kortere eller lengre. Det er ikke store forskjellen på bredden på sokken.

Og i går kveld gjorde jeg ferdig den hakkede genseren min. Den er lagd som nesten rette stykker for da kan flere klare å lage den.
Jeg har ikke skrevet ned hva jeg har gjort fordi den er lagd etter mine mål.

Og på tirsdag startet jeg på skinnfellkurs. Har kjøpt meg 5 skinn som jeg skal bruke til en fell på hytta. Det er en så liten sofa der at dette blir en som en kan ha over benene når en sitter der. Ikke en som er som en dyne til å ligge under når en sover.
Tenker at det blir alt for stort i den lille sofaen.

Så da har jeg startet med å felle inn ved benene. Jeg har 4 uker på meg til å sy den ferdig før den skal trykkes. Og det trenger jeg fordi det er tungt å sy. Så det blir litt hver dag.

Og en nisselue til a minimor ble det også av noen rester.
Så her jobbes det mens øynene svir og renner.
Og det går nok mot at jeg må kutte ut all ull som ikke er superwash for jeg tåler ikke å ha ull på meg, men jeg tåler heller ikke fibrene som flagrer rundt.
Kjenner at jeg blir trist av det, men allergi kan en ikke gjøre noe med.

Og et nøste med Hubro ble en lyslykt.
Enda litt mindre restegarn.
Håper jeg klarer å bruke opp mye før jul.

Ingen kommentarer: