lørdag 16. januar 2016

Babyteppe og ugler

Da var babyteppe til barnebarn nummer fire i rekken ferdig til å sendes til mamman.
Det er strikket først for så deretter å hekle en kant rundt.
Teppet er heklet i babyull fra Sparkjøp og her støtter jeg samtidig strikk for livet siden jeg bruker dette garnet. Mamman er veldig fornøyd så jeg antar det blir like mye brukt som det forrige.
Er så godt med et teppe til disse små i ull som selv ikke klarer å justere varmen når de er så små.
Forunderlig nok er det en del som bruker fleecetepper til disse.
Tok tak i en unge med det, han var klam og sklei i teppe.
Skummelt syntes jeg da, men sa ingen ting for slikt har en ikke noe med.
Men er superglad for at mine unger bruker ulltepper til sine.
Det er nok muligens fordi jeg forer de med tepper.

Slik ble babyteppe.
Det er ca 100 x 100 cm.
Mønsteret kan kjøpes her: 

Og så ønsker datteren min seg vognpynt med ugler. Så da ble det å lete etter en beskrivelse på nettet. Og det tok ikke lange stunden før jeg fant en beskrivelse på gryteskrubber.
Så da satte jeg igang og er nå ferdig med ugle nummer tre. Tenker det må bli fire stykker og så må jeg finne noen hvite trekuler og hekle noen lilla kuler.
Klypene bestilte jeg på Ebay og snora ble rester etter liftgardiner. De kan jo både knytes og smeltes.
Så i løpet av neste uke er første pakke til den nye prinsen klar.


Ingen kommentarer: