tirsdag 29. mai 2012

Da var buksa ferdig.

Det måtte jo bli en bukse også til denne tunikan. Lag opp 50 masker på pinne nr 3,5 og strikket samme mønster som på tunikan nede. Denne tunikan er fra garnstudio.no sine sider. 
Strikket 3 omg med vrangbord, så la jeg ut annen hver maske. Strikket 8 cm, økte 2 masker innvendig ved benene - 6 ganger og da målte beinet 12 cm. Så strikket jeg et til. Felte 6 masker innvendig på hvert bein og satte de sammen. Strikket opp til livet, forhøyet buksen bak med å strikke 18 masker (fra midten, bak) la opp en maske, strikket tilbake 18 + 18 på andre sida, så la jeg opp en maske igjen og snudde. Strikket videre med 6 masker mindre og til slutt 6 masker på hver side av midt bak. Så strikket jeg 3 omg med 2 rette og 2 vrange (felte 2 masker på denne omg), strikket en hullrad med å strikke de 2 vrange maskene sammen og hadde med et kast. Strikket 3 omg til og så felte jeg av. Tredde i en strikk og så var buksa klar. 


Ingen kommentarer: