torsdag 15. februar 2018

Plassert i godstolen med forkjølelse

Formen har vært ille de siste dagene. En real forkjølelse med sår hals, smerter i ørene og surklete som tjusan. Så her har det vært mest ro i godstolen. En ha ikke pust til noe omtrent.

Men strikking og hekling funker som bare det. For alt over øra og hendene funker som bare det.
Så da brukes det både pinner og nål.
Første sokken av de to parene med Pairfect er ferdige og nr 2 er på pinnene.


For når en strikke på magic loop så kan en enten strikke en av gangen eller to forskjellige på samme tid. Dette siden en skal starte innerst og strikke en og en sokk.
Dobbelt så mye er bedre enn bare en ganger fire.
Latskap?
Helt klar... 

På tirsdag var jeg hos legen og det ble vel dyrt ja. Forunderlig at en alltid må innom godteristua og plukke med seg noe. For de hadde jo fått Pairfect til barn. Og det måtte jeg jo bare ha. 
Så er det fokus på dukkeklær nå. Så da måtte det jo bli to foldere. 


Så hadde de fått inn gull effektgarn og det må jeg jo prøve sammen med baby merino ekstra fine i en pute. Og et par nøster til dukkekjoler. En rød dukkekjole må jo dukka ha til jul. Tenker det blir en julekjole til dukkemamman også. Hvis jeg får tid.


Her er en prøvelapp på en strikketeknikk jeg fant på Ravelry, det kommer mer fra denne når jeg har fått satt restegarnet mitt i system. Er litt usikker på hvilken garn jeg skal bruke enda. For det blir nok et stort innhøgg i babyulla når jeg starter med dukkeklær.

Og her er restegarnet som har mellomtykkelsen i ull. Mengder er det som nå skal forvandles fra garn til to bestemorrute tepper. Trur jeg har rundt 50 nøster og det burde holde til et på 77 ruter og et på 49 ruter. Så da blir det teppe til to bursdager. 


Så i dag blir det å pleie kroppen videre for å bli grei igjen, for frisk blir jeg aldri....
Men grei nok blir jeg igjen...

Ingen kommentarer: