mandag 22. januar 2018

Genseren min er endelig ferdig

Ju og hu for en tregstrikket genser. Men det er jo min egen skyld da. For når en skal ha med Bling i tillegg til Baby merino ekstra fine og Alpakka silk så går det slik. Det er Blingen som har vært synderen. Den sklir av stadig vekk. Og med min litt kantete hukommelse så ble det en skikkelig utfordring på slutten.


Men så utrolig godt fornøyd som jeg ble.
Valgte å droppe Blingen i vrangborden i halsen og på ermene. Ante meg at den ville irritere. Og det er jeg glad for jeg gjorde for en kjenner at den ville blitt slitsom.
Så nå har jeg en flott genser til selskapsbruk.

Siden jeg strikker mye interiør for å teste mønstrene mine så blir det mye restegarn. Så i går tok jeg frem kurvene med garn. En med fulle nøster og en med nøster som det er tatt av. De som er fulle strikker jeg ruter av til et teppe. Mens de som det er tatt av blir til bestemorruter.
Kjekt arbeid en merkelig nok aldri blir lei.
Det er stadig noen ruter på heklenåla her i huset.


Dette skal bli et teppe til yngste barnebarnet til gubben. Han er den eneste som ikke har fått nå.
Og det hvite garnet går til en venninne som strikker restejakker.


Ingen kommentarer: