mandag 27. november 2017

Puter på puter til jul

Mange ønsker seg puter til jul og det har vi merket i år.
Ene testeren min strikker og strikker... nå måtte hun ha litt hjelp så det ble 6 puter på meg og noen puter på et par andre testere. Så da blir hun ferdig før jul.

Litt morsomt å strikke julekurvputa med rød bunn. Det hadde jeg aldri gjort. Trudde det skulle bli litt rart og at det skulle gå i surr. Men det var kun et par steder jeg knotet litt. Ellers gikk det supert.


Her er en bestilling ferdig.


Så monterer jeg litt fro naboen og hun strikker fast. Så den underste puta har jeg strikket på pinne nr 3,0. Den øverste er strikket med pinnen nr 3,5. Så strikkefasthet er ekstremt viktig for at ting skal bli rett. Det skiller 6 cm begge veier enda den lille er strikket på tykkere pinner. 
Dette er 1,5 størrelse forskjell i en genser. 


Så en prøvelapp er jaggu smart så en slipper å rekke ned en hel genser. Men det er jo en del som foretrekker det... må jo le noen ganger når folk sutrer.


Her er bestilling nr 2. Så nå er det kun 2 puter igjen. Egentlig bare 1,5 for jeg er halvveis på nr 5. 

Ingen kommentarer: