tirsdag 17. oktober 2017

Flasker og frakker i skjønn forening

Julemessa er snart rundt hjørnet så da må det strikkes og hekles litt til den. 
Jeg lager noe nytt hvert år. Denne gangen er det flaskefrakkene i ensfarget med kunststrikk.
Jeg har selvfølgelig med litt av det andre jeg designer også.
Samt at jeg selger overskuddet på messa.


En rest med Kauni ble denne Katedralfrakken. Ble meget godt fornøyd med den. Morsomt med garn som bytter farge. Og med lange fargeskrift. 


En bestilling dukket opp på 4 flaskefrakker. Og de ligger her og blomstrer og venter på betalingen. 
Det skjer at de som bestiller ikke betaler så da ligger de her til en anledning byr seg.
Så dukker ikke pengene opp før julemessa så selges de der.


En god jule flaske ble det også av rester etter julestrømpene. Det blir nok noen av denne for det er en god del igjen. 


Babyull og Bling på kragen fikk denne Krystallfrakken.
Må jo få unna disse enkeltnøstene som ligger der. Borte vekk med nesten et nøste.


Måtte jo prøve en i svart også. Og en ny med rødt. Har en god del nøster med rød babyull.
Nå er det 4 nøster igjen av de 10 jeg hadde. 


Og så måtte jeg jo prøve en hvit med Bling også. Babyull dette også. Og en ny rød. Så det blir nok bra med røde flaskefrakker på messa. Så jeg håper de selger. 


Jaggu ble det en hvit til med Krystallfrakk, så ble det en grå Katedralfrakk med Bling også. 


En liten rest med Delight fra Drops ble til en frakk. Morsomt med korte fargeskrift også.
Tenker det havner en cognac i denne.

Og julestrømpa jeg startet på i går er snart ferdig. 
Det tar litt lengre tid siden tommelen er rimelig vondt.
Pytt, det er lenge til jule så jeg rekker det jeg skal gjøre.
Tror jeg.... 

Ingen kommentarer: