torsdag 27. juli 2017

Verandavær

Ja det er det virkelig om dagen. Et fantastisk vær jeg ikke har opplevd her over en så lang periode. Enda skal det vare videre. Som jeg koser meg tross at ryggen herjer vilt.
Men hvem bryr seg vel om det når en kan strikke og hekle i slikt herlig vær.

I går lagde jeg denne garnskreppa. Da var hofta så vond at da ble det å halvveis ligge/ sitte.
Men med friskt mot så kjører jeg igang i morra på nytt etter dagsenteret.
Alltid optimistisk. Men tviler på at det går etter en tur.


Slik ble garnskreppa i stoffet jeg fant på ferieturen.
Supert at jeg skal i den butikken i Trondheim også. Så kan det hende det blir mer av det.

Her er gromplassen hjemme. Krakken stod på hytta når jeg kjøpte den. Så den ble med hjem og fikk maling på seg. Bordet fikk gubben av det lokale elektrikerfirma. 


Duken fikk jeg av en venninne som er en mandala. Den passet perfekt til bordet.


Og slik ser bordet ut når jeg er der. Kaos... ja for det er mer her som regel. Drar ut hele dagen og får den store jobben om kvelden. I dag ble det 5 turer inn med ting.


Og så var det jo det at jeg skal strikke modeller til strikkefestivalen. Men denne er ikke noe modell. Nei da det er nok en ide som ramlet ned i hue på meg. Og den måtte da selvfølgelig testes ut.
Slik er jeg bare. Det får bli det det blir på festivalen.
Jeg har resignert... 
Så da får det bli litt mer på randomstrikken min.
Ja for litt på den og litt på en annen blir det nå om dagen.
Og så klarte jeg jo å finne frem garn til to prosjekter til da.
En ullbukse i tynt garn til 1 åringen og en jakke til 7 åringen.
Men buksemønster ser vrient ut. Finner ingen i tynt garn. Så da får jeg lage en selv da.
Typisk meg dette.

Så da blir det en rolig kveld og mer håndarbeid i morra.



Ingen kommentarer: