tirsdag 25. juli 2017

Siste gryteluten

Så fornøyd med at jeg nå har strikket den første av det siste paret med grytekluter til Midtnorsk strikkefestival. Endelig tenker jeg. Hadde jeg bare vært ferdig med alle putene, løperne, flaskefrakkene, trekk til tennbrikkbokser. 


Her er den foreviget på matbordet i dag når vi grillet.
For når det er finvær så blir det grilling. Og det gjør vi vel maks 5 ganger om sommeren.
Slik er det å bo i Romsdalen. Men jeg klager absolutt ikke. For ikke blir en lei grillmat, ikke blir en lei finværet, ikke klager en på varmen. Kan en virkelig ha det bedre?

I dag skulle det komme nytt garn, men nei da. Det kom i går. Pussig siden det hele tiden har stått at det kom tirsdag. Så da fikk jeg hentet det i går kveld. Kjekt med post i butikk. Åpent store deler av døgnet så en kan hente når en vil.


Dette er angora som skal bli jakke til barnebarnet på 7 år. Hun tåler ull dårlig så da blir det angora som da er enten fra geit eller fra kanin. Det fra kanin er svindyrt så dette er fra geit.


Så lo jaggu a mimmi på stortromma og bestilte til 3 åringen også.
Jeg passet på at de får farger som passer til det meste. 
Dette er til jakker som skal brukes til kjoler om vinteren.

Hofta var bedre i går så da gjorde jeg litt når jeg kom hjem fra hytta.
Dermed ble det ikke så mye strikking.


Men puta gjorde jeg ferdig.
Tanta Amandas pute fikk den som navn.
Hun bodde hele liver i Førde i Sunnfjord og var gift med min fars bror.
De fikk 5 barn sammen, men det var dessverre bare 3 som vokstre opp. 
Og den eldste gutten døde før han fylte 20 av gulsot.
De to som døde tidlig døde av lungebetennelse.
Men mine to kusiner lever fortsatt og bor i Førde.
Så her blir det litt familiehistorie også.

Så nå er det tilbake til neste pute som er beregnet til mine to døtre i deres farger. 
Det er også et nytt design som har noe med hjemmet å gjøre.




Ingen kommentarer: