søndag 23. juli 2017

Fantastisk være gir verandakos

Som jeg koste meg i går med fantastisk sommervær her på Møre.
Satt på verandaen hele dagen og strikket grytekluter.
Og siden legen på sykehuset gav beskjed om å ta det rolig så merker jeg at hofta er bedre. Går jeg tur så er den skrekkelig vond igjen. Så da blir det å være i ro og strikke/ hekle.


Først så gjorde jeg ferdig den andre her på fredag kveld. Kjekt å bli ferdig med et helt par.
For jeg strikker oftest en av et par og en av neste par. Da blir det litt mer inspirerende enn å strikke to like par. Er nok litt rar slik for jeg liker å bytte på.


I går ble det til at jeg fant fram garn til disse gryteklutene. Jeg har slitt litt med Bomull Sport fra Sparkjøp/ Gjesdal fordi det er så hardt å strikke med. Men så gikk jeg tom for garn på ferieturen min og kjøpte Tuva fra Europris som også er fra Gjesdal. Det er halvparten bomull og akryl. Og for en forskjell ja. Utrolig mye bløtere det garnet er. Så da ble det ikke så tungt å strikke det.
Dermed ble hele paret ferdig i går.
Og ja akryl går helt fint i grytekluter selv om noen påstår at de smelter.
Lurer veldig på hva de som skriver det har opplevd. Puttet grytekluten å grillen med åpen flamme?
Jeg har altså hverken opplevd at akryl har tatt fyr. Ei heller ull for det har omtrent samme effekt mot varme. For jeg bruker faktisk en god del ull i mine grytekluter.
Og restegarnet blir kluter. Mye bedre med halvparten akryl i de for de tørker mye raskere.
Ikke blir de stive av å tørke heller.

Så sitter jeg å tenker på hva jeg skal lage av de stoffene jeg kjøpte på Stoff & Stil i forrige uke. Og har bestemt meg for at det blir garnskrepper. Syntes uglestoffet var sååååå kult. 


Og stoffet med fletter blir også garnskrepper. Har litt lite av de så jeg må sy noen til før festivalen.


Men det blir en av hver til meg selv..... resten går nok på salg på festivalen, hvis jeg rekker å sy de da.

Siden jeg er aller mest glad i kunststrikk så måtte det jo bli et trekk til en tennbrikkboks også. Denne fikk navnet Katedralboksen og mønsteret er lagt ut på Strikkoteket.


Så nå skal det kjøpes inn rør på Biltema og det skal lages brikketter slik at dette blir en av gavene kommende år til vennene mine. 

Så da er det ut i solen og nyte den før regnet setter inn. For her skal det regne og da er det kjekt å ha startet på en ny pute.

Tante Amandas pute er på pinnen nå.



Ingen kommentarer: