lørdag 24. juni 2017

Strikke bort tid

I dag har jeg vært å besøkt en venninne og lagd meg en strikkedag sammen med henne.
Storkost meg med å strikke gryteklut nr 2 av Kjerstis gryteklut. Samt en god del på toppen min i dropsdesign. 

Så da var gryteklut nr 2 ferdig i dag. Et par til som er på plass til strikkefestivalen. Det er mange igjen, men med god tid så går det nok greit. Og jeg vet det at det blir de det blir. Men sliter med å strikke med Bomull Sport fra Sparkjøp. Det er så hardt. Så jeg blir sår av å strikke mer enn en klut på en dag. Så i dag har vi diskutert hvilke garn som kan være alternativet. Vi var innom en god del garn, Men havnet hver gang på Muskat fra Garnstudio/ drops. Det har også supert utvalg av farget. 


Slik er Kjerstis gryteklut.

Putestrikk fortsetter nok i det uendelige for meg. Jeg klarer liksom ikke å la den basillen gå over. Det blir stadig en ny når den jeg holder på med snart er ferdig. Så det blir nok minst trippelt av det jeg har nå. Altså havner jeg nok på flere hundre stk. Men det får bli så mange det blir.


For jeg ønsker jo å gi ut bok. Men det er et langt stykke dit. Først må jeg spare opp til det. Og så klare å bestemme meg for hva jeg vil ha med. For manuset er kastet i søpla mange ganger nå. Men det er vel helt normalt tenker jeg. Så jeg får bare tenkte videre. 
For jeg har jo lyst til å ha med garnskreppa også.



Når jeg skal til venninnen jeg besøkte i dag så er det to ferjer. Og de gjør at det blir bra med ventetid. Når jeg kom til ferje nr 2 i dag så gikk den 2 min før jeg ankom. Da var det 45 min til neste gikk. Så det blir en god del strikking for denne ferja tar 40 min. Så en reiser bort mye tid. Eller skal en si at en strikker bort mye tid.

Det ble 38 cm på tenne toppen i str L i dag. Selvfølgelig så blir den jo ikke som på mønsteret for der er det glattstrikk. Men denne jenta måtte jo finne på noe siden glattstrikk er noe hun absolutt ikke liker. Det syntes jeg tar sååååå lang tid.

Så da blir det å strikke noen centimeter til før en finner senga og setter igang med å sy opp bukser i morra formiddag. For det skulle vært gjort på torsdag. Men når kroppen ikke vil så får ting bare vente. Den dagen ble brukt til å gjøre rent og etter det var rett og slett energien brukt opp.




Ingen kommentarer: