tirsdag 27. juni 2017

Sitte stille dagen

Ja det ble det her i dag. Skulle ta sekken på ryggen å gå ut i bilen for og reise til byen. Da "røyk" ryggen igjen. Så da blir det å sitte/ ligge og strikke videre i kveld og et par dager fremover. Dette var jo riktig så hyggelig siden avreise til barn og barnebarn er på fredag.
Men får håpe den retter seg litt før avreise. Jeg skal sitte hele veien nedover så det er null problem. Men blir lite mobil når jeg er der. Den første uka skal jeg være sammen med 7 og 11 åringen. De klarer seg mest selv. Siste uka skal jeg være sammen med alle fire. Også de små på 1 og 3 år. Glad at 1 åringen går nå, for ellers måtte mamman vært der hele tiden.

Denne puta ble ferdig på formiddagen. Men fikk ikke heklet den sammen under før jeg hadde kommet hjem fra byen. Måtte jo dit å ha noen pinner til turen.



Så nå blir det strikking og hekling frem til torsdag kveld. Da blir det å få hjelp av gubben for å pakke bilen. Glad jeg alltid er tidlig ute med å pakke det meste. Kun klær og mat igjen. 
Ja for mat må en ha med seg når en må leve på diett. Knekkebrød og litt forskjellige typer mel. 

Så har jeg startet på grytekluter i Vestkystmasker. Tidkrevende å hekle. Men syntes ikke dette designet ble bra i disse fargene. Så denne rekkes ned igjen.


Det blir å tegne en ny som passer til disse maskene, istedet for å lage en som er lagd til strikking. 
Den blir vel stor syntes jeg.


Det har alltid vært rot i restegarnet mitt. Jeg sorterer det etter kvalitet og så etter tykkelse.
Dermed kom jeg på at en hårspenne kunne gjøre jobben.
Vips så var problemet løst.

Så da blir det å strikke ferdig grytekluten jeg holder på med. Og så strikke mer på toppen min. Den har nå nådd ca 35 cm og skal være ca 45 før den er oppe ved ermene. Det er rundfelling så den går raskt når jeg får strikket ermekantene ferdige.

Ingen kommentarer: