fredag 23. juni 2017

Kusinekluter

Da har denne jenta bestemt at de neste gryteklutene skal få sine navn fra mine kusiner, kanskje også fettere. Jeg får se for da blir det rimelig mange. Godt en ikke skal bruke tremenninger for da hadde det blitt over 150 stk. Slik er det å ha stor familie. Bare på farsiden min har jeg 126 tremenninger. 
Så en får vel holde seg til søskenbarna.

Kjersti er først ut. Hun er datter til en av min fars søstre. 


Strikket en utgave først, men den ble forkastet. Så her er nr 2 i rekka og den gikk igjennom kontrollen. Strikket i lilla og svart Bomull Sport fra Sparkjøp. Det er supert til grytekluter, men meget dårlig til vaskekluter. Ren bomull skyr jeg i kluter fordi når de tørker så blir de så skrekkelig stive. Det opplever en ikke med de som har 50/ 50 bomull/ akryl.
Jeg bruker også det garnet til grytekluter, men de blir litt for bløte når jeg skal ha de som modeller.

Snøfnuggputa ble strikket på nytt denne uka. Da i bare Karisma. Ikke slik som den i grå og gul. Det er grå Kauni i EHA og Mor Aase fra Rema1000. Det var den eneste gulfargen jeg likte. 


Så i dag har jeg startet å strikke på en ny pute. Denne har hjerter og masse bokstaver. Spent på om den blir popp. 


Så da er det å strikke mer på puta, en gryteklut til og så strikke på toppen min i Muskat som jeg har startet på. Den blir i gul. Beste sommerfargen som finnes. 
For i kveld er det en sånn bli i stolen kveld.



Ingen kommentarer: