lørdag 25. mars 2017

En lørdag på Furustua


Fredag var det avreise til hytta. En kosehelg med strikking og snømåking.
For litt snømåking blir det når det ramlet ned ganske mye snø her. Og litt klargjøring til påsken.
Kjekt å fylle opp fryseren så det blir litt mindre å dra på dagen vi reiser.

Men før avreise gjorde jeg ferdig en bestilling på ei Campingvognpute, Ei som ville gi den til sin far. Så da ble den en slik siden det har vært lav aktivitet denne uka. Så det har blitt mest strikking.
Denne puta er morsom å strikke. Det skjer noe hele tiden. Ingen system å forholde seg til. 

Så når vi ankom hytta i går så var det gråvær. Fellen ble funnet frem, fyrt opp i ovnen og strikketøyet funnet frem. Så i dag går det i Påskeputa. Har lagt opp i 2 forskjellige farger. Klarte ikke å bestemme hvem av de som skulle lages først. Så da strikker jeg litt på hver av de. Morsomt å se hvor forskjellige de blir. Er nok ferdig innen mandag. 


Snøen er nå fjernet fra verandaene. Og skapet til anekset er snart på plass. Så til påske er nok det nye gjesterommet klart. Kun litt pynt på veggene gjenstår. Så det kan hende jeg fikser det i påsken.


I går kveld oppdaget jeg flass inne ved fingrene. Så da skjønte jeg hvorfor jeg har vært så slapp denne uka. Var å spiste ute på tirsdag og har vært riktig så skrall. Sittet på toa nesten hele uka. Så da var det nok gluten i maten min enda en gang. Begynner å bli møkklei at det enten er gluten i min mat eller at den er forurenser av gluten. Jeg tåler ikke en smule. Så da blir det å ta det rolig videre denne helga og gjerne en uke til. Men neste helg må jeg være bedre for da er det sykurs på frivilligsentralen.
Men med en dyktig kursholder sammen med meg så kan jeg ta det rolig.
Så jeg får starte å pakke på mandag så jeg har nok energi til å klare og bli ferdig til lørdag. 

Ha en god strikkelørdag.
Her går det i Påskeputa.



Ingen kommentarer: