onsdag 22. mars 2017

Det er flott å kunne gi bort

Disse ordene syntes jeg er gode å både lese, skrive og si.
En skal gi bort når en ser og hører om andre rundt seg. Så dermed bestemte jeg meg for å melde meg inn i Hjelpegruppen Romsdal. Her er det nok mye behov for hjelp, tenkte jeg.
Og etter å ha vært der et par dager så jeg virkelig behovet. 

Så da tenkte jeg at hvis jeg startet min egen lille hjelpe"organisasjon" så kunne jeg bidra med litt jeg også. Kanskje glede et foreldrepar som skal bli mamma og pappa. Eller en alenemor som har nok med de faste utgiftene sine. 

Siden jeg selger babysokker som er strikket av restegarn etter alt jeg lager mønster på. Så kunne jo dette utnyttes med å bruke overskuddet til noe godt.

Så bestemte jeg at inntekten av disse skal gå til å kjøpe inn bleier og nødvendige ting som nyfødte trenger. Jeg tenkte å samle inn ting fra venner og familie som kan benyttes. Klær som kan sys om til klær eller andre nødvendige ting.

Så planen var å starte med bleiekaker som foreldrene får.

Hvorfor gi bort en bærepose med gamle klær når en kan gjøre noe mer ut av det?

Dermed gikk jeg til innkjøp av bleier, badeshampo og våtservietter etter de 2 parene med sokker jeg solgte i starten av uka.

Så klipte en runding ut av en pappeske.
La bleiene i bunnen i en runding ( la med litt av bleieposen så de ser hvem størrelse det er). Så la jeg på 2 par av sokkene jeg strikker. Hang på 2 par brukte sokker, en brukt leke. Fant frem en brukt body og en smekke og la det på. 
Et sløyfebånd rundt og celofan så alt holdes på plass.
Et kort som er kjøpt på Nille skal henges på med en hilsen til den nyfødte.

Meget godt fornøyd siden det er bleiekake nr 1.


Så dette vil jeg fortsette med. Tenkte å legge en link inn i gruppa som viser at jeg ønsker å gi noe annet enn et bærepose. 

Jeg vil også lage bleiekaker for salg til de som ønsker å kjøpe. Prisen er ikke avklart enda for den må jeg regne på. Og det vil nok bli flere størrelser og flere priser. Overskuddet vil gå til nye bleiekaker til nyfødte som har foresatte med lav inntekt.

Kontakt meg hvis du vil bidra med ting som kan brukes. Også gjerne bleier og ting til babyer. 
Mulig jeg etter hvert også utvider til andre ting. Men helsa må gå først her i gården før en utvider noe og setter igang med ting. 

Bor du et annet sted så kontakt meg gjerne hvis det er noe du lurer på. Eposten min står i høyre hjørne her på bloggen min.

PS reklameinntektene fra bloggen vil også gå inn i min "hjelpeoranisasjon" = Buglas hjelp.

Jeg er pr nå beste fra godstolen.




1 kommentar:

Angelika sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.