tirsdag 23. august 2016

Forbruk uten påfyll fortsetter

Siden jeg har mye garn og stoffer så må jeg bruke før jeg fyller opp.
I år har jeg som mål å komme ned i de 30 garnboksene mine og det samme gelder de 12 stoffboksene mine. Bare det at de er vel mye større enn garnboksene.
Men jeg er på tur nedover og siden jeg ikke klare å bedrive garn/ stoffslanking så måtte jeg finne en annen måte å tenke på. 
Så da ble det forbruk uten påfyll som jeg nå forteller meg selv. 
Så da bruker jeg både garn og stoffer om dagen så det minker.
Og det gjør det. Mye mer enn jeg fyller på.
Godt å være i gjenge igjen etter gluteninntaket. Så nå blir det hobbyrommet noen dager fremover før vi setter nesa mot hytta i helga.


Så i dag har jeg sydd 5 strikke/ prosjektposer av en gammel gardin. De er foret med en gammel blendingsgardin. Så da ble det litt stoff borte.


Egentlig så hadde jeg klipt 6 stk, men når denne var ferdig så oppdaget jeg at hanken er satt på feil vei. Da kom tanken på at det er lenge siden jeg har hatt en konkurranse både her på bloggen og i gruppa mi på Facbook. Denne gangen blir det her på bloggen. 
MEN
for å få en viss ide om hva det er så må du høre på strikkepodcasten vår.
Det kommer et eget innlegg på denne konkurransen, så følg med. Da blir det også linket til rett episode. Da vil det også komme helt konkret hva en skal gjette på.

Så da ble et øyeblikks uoppmerksomhet først til en morsomhet og så kan en jo gjøre noe ut av det i etterkant. For jeg må bare si at jeg lo veldig godt når jeg oppdaget feilen. 
Det ville tatt meg 3 min å rettet den opp, men fant heller ut at jeg vil gi bort noe.


Og så strikker jeg flere nye design om dagen. Datteren min strikker på et også. Samt flere i testgruppa mi. Så det dukker snart opp mer fra meg.

Så da blir det å strikke litt videre i kveld og kjøre igang med flere strikkevesker i morra. Samt noen håndarbeidsnett jeg har på bestilling.





Ingen kommentarer: