onsdag 25. mai 2016

På tur som var nøye planlagt

Kroppen funker dårlig om dagen, men det handler om å gjøre det beste ut av det. 
Så da blir det å gjøre det en klarer akkurat den dagen.
Resten får bare være.
Men noen ganger må en bare trå til og da må dagene etterpå avpasses der etter

Så jeg reiste av gårde og tok turen etappe for etappe. Og kom frem til en venninne først. Der koste vi oss med å strikke og prate sammen.
Alltid så kjekt å komme dit.


Der gjorde jeg ferdig en bleieshorts som jeg nå har kalt den. Mønsteret ligger på youtube.


Et par dager senere fortsatte turen til min eldste datter. Der skulle jeg feire 17. mai. Så det ble rolig i dagene før det med å kose meg med barnebarna og sy en bukse til eldstemann som han skulle bruke i toget. De skulle kle seg ut som Minnions. Og jaggu vant de premien for beste opplegg.
Og kjolen til yngstemann i huset gjorde jeg ferdig. Var så usikker på høyden foran fra ermhull og opp til halsen og fronten fra brystet og opp. Kjekt når en har modellen på samme plass. Alt er skrevet ned så nå er det 4 år som gjelder her. Men garn må kjøpes inn og det er pr nå forbud mot flere innkjøp fordi lageret skal ned i volum.
Mandarin Medi er denne strikket i. Eller samme garnet som de selger på Rema 1000. 


Og denne kjolen la jeg opp til barnebarn nr 3 i 4 år, men når jeg fikk strikket litt så ble den jo voldsom stor. Så da strikket jeg den videre til nr 2. Hun er snart 7 år og bruker 8 år i klær. Og den skled hun rett inn i. Den er strikket i Vikinggarn sin alpakka. Et lekkert garn som hun godkjente. For hun er en stikkejente.


Her er bleieshortsen forlenget til bukse. Lo når jeg så bildet for høyre beinet ser større ut enn det venstre. Det medførte at jeg måtte telle antall omganger. Da avkreftet jeg at det er forskjell. Det er kun vinkelen bildet er tatt i. Denne er i ca 6 mnd og heklet i Tuva fra Europris. Favoritt garnet mitt i bomull. Synd det er så lite farger i det garnet.


Og fanateppe vokser sakte og sikkert videre. Nå går radene raskere og raskere. Håper å bli ferdig i løpet av noen uker.


Slik ser det ut nå. 


Og så dukker jo ideen opp med å lage et seleskjørt til yngste jenta. Og dermed satte jeg igang. Tok mal fra bleieshortsen og prøvde på a minimor. Kjekt å ha henne i nærheten av seg så jeg fikk teste med en gang. Ble ikke helt ferdig så det ble med hjem for å få på knapper. Og i skrivende stund er det på tur til henne sammen med tripp trapp stolen til broren. For den glemte jeg jo igjen. 
Så nå er det å gjøre ferdig et par kofter for ei dame her på øya til montering. Kjekt arbeide å gjøre for andre. For dette er jo noe som mange hater å gjøre. Men jeg koser meg med å ferdigstille plagg. 

Ingen kommentarer: