tirsdag 3. mai 2016

Å sånn går no dagan

Her sloss ting om oppmerksomheten min, mens jeg ser på det.
Men pusler litt da siden jeg i dag har sluppet unna hodepinen i mange timer.
Det gir energi og håper det varer et par dager ihvertfall.


Har fått kardet litt, enkelt å holde på med om dagen.
Håper det holder til et par pulsvanter.
Blir håndtein dette.
Rokken må stå en stund for jeg fikser ikke å koordinere bein og armer enda. Begynner å hjelpe, men er vanskelig å få til syntes jeg. Men øvelse gjør mester og jeg klarer litt om gangen.


Men strikking derimot gjør jeg fra godstolen og det fungerer greit med Bella. Ble rimelig oppgitt over dette garnet fra Rauma. Rapsodi i hvit er det mest grusomme garnet jeg noen gang har strikket av. Det er steinhard og jeg fikk gnagsår av det på fingrene. Det er bleket derfor er det hard, men vel over hva jeg ønsker å ha det. Så det garnet er herved svartelistet.


Viskose lagd av bambus derimot er et herlig garn å bruke. Kjøpte meg noen nøster for å prøve og har virkelig sansen for viskose garn. Det er bløtt og godt. Så det blir det mer av her i huset ja.
Her er det kjole til barnebarnet på 6 år. Det er heklet i åpen stav med heklenål nr 2.5. 
Skjørtet har folder foran og er rynket bak. Alt er bare lagd etter hvert som det skred frem. 
Stoffet er 140 x 50 cm.


Fant en rest med ullfilt på Skar tekstil på Moa. Det ble en kjole til barnebarnet på 6 år. Mønsteret er fra Stoff & Stil og heter "to i en kjole". Superenkelt mønster. Sydd med tvillingnål rundt ermer, hals og nede istedet for å ha skråbånd som er anbefalt mønsteret. 


Og med en rest fleece så ble det en kjole til 2 åringen også. Samme mønster som den forrige, men uten glidelås. Kun en hempe bak og mindre åpning. Denne er også med tvillingnål.


Og her har jeg rydde kraftig. Nå har jeg snart kontroll på alt garnet. Men så dukket det jo opp salg på drops igjen da... uff a meg altså. Åssen skal detta gå? 


Flotteste boka om dagen. Her skal det lages ting. Det er kjøpt inn garn til flere ting og de blir utover når jeg er ferdig med prosjektene som går nå. 


For her ble det innerste delen av et teppe av bestemorruter. Kjekt enkelt arbeid med dundrende hodepine. Tenger ikke å tenke, bare hekle....


Og her er første lappen. Håper det er ferdig i løpet av høsten. 


Har heklet på denne en stund, men ble ikke enig med meg selv om jeg skulle ha ermer eller ikke. Så den lå der ermeløs. Heklet noen korte ermer, men de kom raskt av igjen. Tredde den på meg og jaggu var jeg fornøyd. Så da var det kun trådene som ikke var festet. Alstå en UFO her i huset. Det er sjelden vare ja. 







Ingen kommentarer: