onsdag 27. april 2016

Pauslepusling

Tegner litt om dagen så en holder hjula igang. Denne puta gikk greit, men den neste den sliter jeg med. Så den la jeg vekk. Litt for lite systematikk i den for at jeg fikser den om dagen.
Men kommer i mål til slutt.


Sommerfuglputa som jeg tegnet for en stund siden fikk jeg til på 4 dager. Det er veldig lenge siden jeg vanligvis bruker 1 dag.
Her er link til Ravelry: Mine mønstre


Den ble til etter at jeg hadde så mye smånøster igjen etter marius teppe til nest eldste barnebarnet.


Og nå begynner det å bli noen puter på sofan. Noen er borte og noen nye dukker opp. Nå har jeg tenkt å strikke opp alle putene jeg har lagd og sette de etter hverandre. Så det blir litt å gjøre en stund fremover med den sneglefarta jeg har. 


På hytta i helga fikk jeg lagd noen lapper. Det ble 11 stk. Uvant kost når en hekler 16 stk på en dag. Men jeg koste meg med å hekle de. Nærmer meg målet nå på 140 lapper. Har igjen 44 lapper før jeg når det. Så det blir et par helger til før det kan hekles sammen. Den som jeg hadde tenkt skulle få det svarte nei når jeg spurte. Så da tar jeg det selv for jeg har brun sofa i stua og en brun sofa på hobbyrommet. 


Med god hjelp fra gubben så ble det en del stokker i helga. De skal brukes til å henge kofter og gensere på i starten av juni på en utstilling.
Så nå er det å gå på de og fjerne barken. Det gjør jeg med en stålbørste. Så vasker jeg de i grønnsåpe og så tørker jeg de.

Så nå sitter jeg å strikker Marthejakka til yngste datteren. Den fikser jeg å strikke mellom hvileøktene.



Ingen kommentarer: