torsdag 11. februar 2016

Ugle vognpynt

Jeg fant en fin vognpynt på nettet og lette etter mønster, men fant ingen ting. Da gikk jeg inn på pinterest og tenkte at jeg kan jo søke der etter ugler som jeg kan hekle etter et bilde.
Etter en liten runde fant jeg beskrivelse på gryteskubber som ser nesten ut som pynten.

Av garn jeg valgte var Summer baby fra icayarn i lilla og Baby bomull fra Gjesdal i det hvite og svarte, En rest med ull på nebbet. 
heklenål nr 2,5.

Dermed tok jeg fatt...

Gryteskrubb fra Pinterest.


 Heklet og rakk opp, heklet og rakk opp mange ganger.
Ble ikke fornøyd med halvstaver.

Så prøvde jeg med staver.

Men landet på fastmasker.

Seks stykker i rundingen som på bildet ble feil. Så da heklet jeg 8 istedet.
Og etter flere timer var jeg på rett vei.

Klypene kjøpte jeg på Ebay. Og kulene hadde de i en lokal hobbybutikk.

Hjertene fant jeg også på nettet:


Her er resultatet mitt.


Strikken skal kjøpes på Stoff & Stil og klypene er fra ebay. 






Ingen kommentarer: