mandag 12. oktober 2015

Ingen festenallergi her nei

Jeg startet å hekle på dette teppet i sommerferien, men siden det har vært ønske om vinterklær fra ungene til barnebarna så måtte det vike en stund.
Dermed har jeg straks rundet 9 ullbukser og 2 gensere, samt en stor bestilling til kommunen.
Så da er jeg straks igang med bukse nr 10 som er i 4 år.
 
Så for en uke siden var gleden stor når jeg plukket det frem igjen.
Dette er kjempegøy hekling.
Og som overskriften sier så hvis en IKKE liker å feste tråder så kan en bare glemme denne typen hekling.
Jeg er spent på hvor mange tråder det blir.
Vil tippe ca 250 tråder tilsammen.
Så lider en av festenallergi så dropp det! 
 
Det er knallgøy å hekle, men ikke så alt for enkelt.
Det er kjapt å hekle feil hvis en ikke passer på.
Mønsteret er opprinnelig et vognteppe designet av Berit Bigset.
Men jeg "rasserte" mønsteret hennes (hun vet det ja) slik at det kunne passe til corner to corner.
Siden det er filetheklet så måtte alt fylles.
Også bamsen, den måtte jeg tegne helt om for det gikk ikke slik den var.
Og her er snart resultatet av teppe.
Det vil nok ta opp mot 4 uker å hekle det i ett strekk.
Dette er til neste barnebarnet som kommer i februar. Men det ble litt større enn beregnet for det måler ca 100 x 150 cm. Så dette blir et sengeteppe til en juniorseng. Men kan jo brukes som et slumreteppe. Så da får bessa lage et babyteppe til Leon Aleksander også.
 
 


Ingen kommentarer: