søndag 2. august 2015

Nok en flott helg på hytta

Vi satset på at det nok en gang skulle bli finvær på lørdagen så vi tauet avgårde med oppakningen vår.

Håpet var å beise andre strøket på anekset og få gjort ferdig vedovnen til bruk.
Høsten kommer jo raskere enn fy her på nord vest.
Vel varmt å beise i solveggen så den måtte vente til utpå ettermiddagen.

Men så ble vi ferdige og rakk også et strøk på første vinduet. Etter erfaring kjøpte vi ferdig malte vinduer for da er vi sikker på at de er skikkelig "skodd" under fargen vi skal ha.

Og når kaffen kom på bordet så måtte vi jo nyte utsikten vår.
De syv blåner er vår sjelero.

Litt god middag må en ha når det er så flott vær og det er utespising.
Faktisk er det vel kun den andre middagen ute på hytta denne sommeren.
Så vi får krysse fingrene for at det blir en flott høst.

Og ovnen kom på plass i helga. Vi ble litt overrasket når vi så at fargen på rørene var grå. Men praktisk med ovnslakk i slike tilfeller.
Så det blir fikset nå på høsten.

Og i helga tok jeg med meg en halvveis ferdig ullbukse til eldste barnebarnet.
En bukse i 140 cl har bein som er ca 65 cm lange. Jeg strikket de på 70 cm og vrangbord i tillegg så da har han den en vintersesong.
Så jeg var nesten ferdig når jeg ankom hjem i kveld.
Strikket ferdig vrangborden og så var det å legge den i haugen for høstpakka til barnebarna på sørlandet.

Yngstedatteren ville også ha seg noen prosjektposer. Så i kveld lagde jeg de ferdig.
Hun elsker cherise så det måtte jo bli noe med de fargene.
Og overskuddet fra sengetøyet til hennes datter sin vugge ble med.
Og selgfølgelig litt olastoff.
Har fått ny forsyning med olabukser nå så da blir det litt vesker og prosjektposer.
Liker veldig godt å bruke opp gamle tekstiler på slikt.




Ingen kommentarer: