onsdag 1. juli 2015

Ferietid og øsende regn

Ferdigstilling av badet gikk unna. 
Så nå har vi flytt inn der også. Er meget godt fornøyd, men mangler nye gardiner. Så de blir på     Stoff & Stil til uka.

Og nå lurer jeg på hva jeg skal finne på i bloggen her.
For jeg har passert 225 000 innlegg...
Får tenke på det i natt.

Og siden jeg nå har flytt syrom så må jeg jo bruke opp litt av alt jeg flytte.
For garn og stoffslaking fungerer ikke.
Så da har jeg funnet opp et nytt motto på rommet mitt.

Forbruk uten påfyll!

For nå må jeg bruke før jeg kjøper mere garn. 
Stoffer har jeg ikke så mye av.
Gav bort mye for noen år siden.

Så her er første forsøk på forbruk.... For rydde funker ikke, da heter det flytting hos meg.
Kaster eller gir ikke bort noe.

Og siden min eldste datter ikke har fått handlenett så tenkte jeg å lage et par til henne i dag. 
Fant frem et gardinstoff jeg hadde kjøpt til sengetøy, men syntes det ble for stivt.
Så da snublet jeg over det når jeg flytte stoffene opp på loftstua.
Og vips så var veskene klare. 

Et maritimt preg.
Men pussig nok så sydde jeg vesker av hele stoffstykket. 
Og da ble det jo 8 stk.
Men mangler skråbånd i natur så de 2 siste må vente til jeg kommer hjem fra ferie.
For til uka skal jeg til Stoff & Stil.

Og her er de 3 neste.
Så da har jeg 5 stk som blir til overs.
Så greit å ha på lageret. For bursdager kommer det mange av.

Meget godt fornøyd med de.
De er ca 45 cm brede og ca 45 cm høye.

Og så er jeg så heldig at jeg har teststrikkere.
Denne har jeg kun tegnet og har ikke rukket å strikke så derfor får jeg lov å bruke bildet til teststrikkeren.
Den skal bli utpå høsten så jeg får et dyr til i sofan min på hytta.

Og i morra blir det flere ruskeposer....
Så når det er ruskevær ute blir det ruskeposer inne. 




1 kommentar:

Marit sa...

Her var mye fint.
Fortsatt god sommer og god helg.