søndag 26. juli 2015

En uke på jobb og helgekos

En uke er forbi allerede etter ferien. Utrolig hvor raskt tiden flyr.
Men med nok å finne på både ute og inne så går tiden raskt.
På vei opp til hytta på fredag strikket jeg på fjerde Aukravotten. Det er pendlearbeidet mitt om dagen siden kommunen skal ha 10 par votter.
Så håpet var stort om fint vær i helgen så vi fikk beiset første strøket på anekset.
Og gleden var stor når vi våknet på lørdag og det var skyfri himmel.
Da satte vi igang og beiset første strøket.

Men det ble 5 willowsruter før beisinga.
Må jo få fingrene igang først.

Så i går ble det 15 ruter tilsammen.

I dag heklet jeg også ganske mange ruter så jeg var spent når jeg kom hjem på hvor mange jeg nå manglet til teppet.
Da ble jeg meget godt fornøyd når jeg telte over. Manglet en mellomgrå, fem koksgrå og 13 natur.
Så da kastet jeg meg over nåla og heklet de mellomgrå og koksgrå.
Så da er det kun 13 natur igjen.
Og for ikke å glemme sammenheklingen og kanten rundt.
Men det er jo bare kosejobb.

Og en titt på hobbyrommet så har jeg 18 prosjektposer og 8 vesker ferdige for søm.
Så da blir det noe å gjøre denne uka også der oppe på loftet.
Har en prosjektpose på bestilling som bare venter på glidelås.
Resten er til lageret for fremtidige gaver.

Så da må jeg huske på å ta bilder av stegene denne gangen, for det glemte jeg sist.
Og så legger jeg ut trinn for trinn beskrivelsen av strikkeposen i løpet av uka.
Beskrivelsen er ferdig, men det mangler bilder.

Siden vi hadde middag midt på dagen i dag så dro jeg igang takka og lagde sveler.
Tester ut nytt mel om dagen så jeg antar at jeg hadde i litt mye glutenfritt mel.
Og alt for ferske egg.
Men det smakte sveler av de selv om de ikke inneholder en dråpe med melk.
Så da er det å hoppe i seng og sove så en er klar for en ny uke på jobb og koseaktiviteter på hobbyrommet.








Ingen kommentarer: