tirsdag 30. juni 2015

Sommerferie er toppers

Ferieturer i bilen er topp. 
Han far liker best å kjøre og jeg bedriver håndarbeide.

Så når vi skulle til Halden i starten av ferien så ble det produsert en del.
På turen nedover strikket jeg på stolaen til en venninne som skal være klar til 1. august.

Så på turen hjem ble det lagt opp til en bukse til yngste barnebarnet. Siden jeg skal strikke 8 bukser før vinteren setter igang er det greit å begynne tidlig.

Så den ble strikket ferdig på turen hjem.

Og videre ble det mer på stolan. Så når vi ankom hjemmet så var det 30 cm igjen på denne.

Så satte vi nesa mot hytta og mulig beising av annekset.
Men med supervarmt og nydelig vær så funker det dårlig å beise for meg. Så da ble det håndarbeide i skyggen på verandaen.
Så her heklet jeg sammen et bestemorteppe på 130 x 130 cm.
Dette er en julegave.
Ja, akkurat like tidlig ute som alltid.

Men gikk tom for babyull i svart. Så jeg måtte vente med kanten rundt til jeg kom hjem.
Så den heklet jeg i går kveld.
Vips ferdig til å pakkes inn, bare finne frem julepapiret først.

Og på søndag var vi i bursdag så da ble denne overlevert. En sengeforlegger til yngste datteren til gubben. En strålende fornøyd jente.

Så måtte jeg tegne om mønsteret på grytekluten til min yngste datter siden den bille blitt 23 cm bred og 18 cm høy. Lite pent det tenkte jeg. Så da tegnet jeg den om når vi var en tur hjemom før hytteturen. Så startet jeg på lørdag og heklet den ferdig på søndag kveld.
Egentlig litt tungt å hekle, men bytter litt på så går det flott.
Så da blir det grytevott og gryteklut på henne også.
Da er det eldste datteren sin tur til å få et slikt sett. Så da blir å høre med hva hun ønsker seg av farger og design når jeg er å passer ungene i neste uke.

Mange påstår at denne er strikket, men her ses det at den er heklet. Her på bloggen min kan en se hvordan vestkystmasker hekles.
En morsom teknikk som gjør grytevotten meget tykk.

Og endelig var bademappa på plass på badet på hytta. Siden vi pusser opp badet her hjemme så blir den innredningen derfra pusset opp og flytt opp på hytta.
Med nytt dusjkabinett også så blir det bra.
Men siden biotoalettet sin vifte skranter litt så kan det være at vi må bytte det også.
Men tiden får vise hva han far fikser.

Og klart at en må kose seg også.
Gluten og melkefrie vafler til lunsj er jo ikke å forakte.

Ei heller trekt klippfisk med bacon og potetstappe.
Fantastisk nydelig sommermat.
Og å få lov å spise middag ute er jo ikke ofte på våre kanter.
Så 2 fantastisk nydelige dager på hytta ble det.
Men i går ble det tur hjem fordi det øset ned igjen.
Og siden vi skulle gjøre badet ferdig og jobbe videre med hobbyrommet så satte vi nesa hjemover.
Så i skrivende stund er badet ferdig, men det kan jeg nok ikke si om hobbyrommet. Der er det mengder igjen å få på plass.

Her tømmes det gamle rommet som nå skal bli gjesterom med dobbeltseng.

Og her skal det tømmes mye før en kan gjøre alt klart for hobbyvirksomhet.
Så da forsvinner jeg opp på hobbyrommet og fikser litt mer.







1 kommentar:

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.