mandag 19. januar 2015

Rydder en så finner en...

På torsdag kveld ble det å rydde litt i kjelleren der tingene til husflidslaget oppbevares. Litt overskudd av ditt og litt av datt så kan det bli til noe. Er ikke så greit når det samler seg opp med ting.
 
Så dermed ble det tre bæreposer med garn. Den ene ble nesten full av mohair og det tenkte jeg kunne bli et flott teppe.
Så da var det å finne noe som kunne brukes sammen med det.
Og dermed gikk jeg løs på mitt eget restelager.
Jeg plukket frem sort superwashegarn og satte igang med en tråd av hver farge.
Heklenål nr 8 og c2c teknikken.
 
Etter teppet var ferdig så ble det disse tre nøstene igjen.
Så da får de bli til noe annet.
 
Siden det var begrenset med garn så plukket jeg vekk halvparten og heklet meg opp til ca 85 cm før jeg startet å felle på ene siden og økte videre på den andre siden.
 
Slik ble det seende ut. Skikkelig fluffy og mykt.
 
Og slikt ble det ferdig, en god blanding i farger med en svart tråd hele veien.
Det ble ca 85 x 140 cm.
Et supert "stolteppe" som da er første premie til årets julemesse i november.
 
 


Ingen kommentarer: