fredag 28. november 2014

Julekurvløperen er straks klar

Siden en har julekurvpute i sofan, gryeklut på kjøkkenet så manglet det en duk på bordet i spisestua.
Så da tegnet jeg meg en for en uke siden.
 
Og når denne jenta har lagd nytt mønster så må det lages med en gang.
Inn på lageret og fant garn.
Strikket i vei og hva så jeg når jeg var langt over halvveis?
 
Jo, da.

Da hadde jeg strikket halve løperen i natur / rød og resten i hvit / rød.
 
Ble rimelig oppgitt over at jeg nok en gang har klart det kunststykket her.
Men ingen klaging her - rekk opp...
 
Så da tok det 2 dager ekstra, men nå er den ferdig for å få kant rundt.
Måtte jo prøvelegge den på siden det her pyntes til jul den 23. desember.
Da har det vært solsnu og da er det fest i heimen.
 
Og slik ble den uten kant.
Og den kanten blir til i helgen.
 
Og slik ble den.
Her er den uten kant rundt. Jeg har strikket 3 omg med glattstrikk og skal ha en kant med krepsemasker ytterst. Vet ikke helt om den blir hvit eller rød.
 
Løperen strikkes på rundpinne, syes og klippes opp. Den er såpass lang at det må gjøres i flere etapper.
Men er superfornøyd med resultatet.
 
Og neste prosjekt er alt klart i hodet, så da blir det mer tegning snart.
 
 

Ingen kommentarer: