tirsdag 30. september 2014

Sokker og skjerf

Og som jeg lo når jeg tok sokkene ut av maskinen etter toving. For her var det noe rart ja.
 
Bare å finne en feil.
 
Men jeg dro og strakk de godt og hadde på litt hårbalsam så ble de omtrent like.
Og venninnen min som skulle ha de syntes de var flotte og de passet perfekt til henne.
Men jeg ler jo enda av tabben. Glemte å strikke 4 pinner med rett.
 
 
Så er det straks bursdag i sør.
Elste jente barnebarnet i huset fyller 5 år.
Det betyr jo at Hello Kitty jenta må ha skjerf.
Siden hun har genser og buske fra før.
 
Så når skjerfet var ferdig strikket så ble det lagd en dusk som skal i ene enden.
 
Den lages med denne her. En fiks ferdig dusk på under 5 min.
Mine er kjøpt på Stoff & Stil

Her sees baksiden av "ansiktet".
 
Her er "ansiktet" ferdig brodert.
Jeg har lagd beskrivelse på selve skjerfet, men det er ikke med brodering og diagrammene på mønstrene. Dette fordi diagrammene er fra klassiske norske mønstre og de kan en ikke dele.
Ansiktet til Kitty er et varemerke og dermed kan heller ikke det deles.
Men selve grunnmønsteret blir lagt ut i mønstergruppa mi på Facebook. Den heter Buglas design.
 

Slik ser det ut nederst. Det er snurpet sammen og dusken er sydd på.

Hele skjerfet med alle diagrammene.

Her sees det sammenlagt.

Slik blir det når det kommer på. Aniktet er det vedkommende som har på seg som ser. For andre blir den på hodet.
Håper miniteita blir fornøyd med den nye Kitty erobringen sin :)

Ingen kommentarer: