torsdag 18. september 2014

Rundhakka baggylue

Produkt nr 3 er klar for hakkekurs i oktober / november.
En rundhakket baggylue med vrangbord nede ble det denne gangen.

Jeg la opp et godt antall med luftmasker, så hakket jeg opp masker tilbake så langt som jeg skulle ha lua rundt. Denne er 52 cm. Så satte jeg i en ring og tok den nye tråden og heklet av igjen.

Slik ble lua.
Den har vrangbord nede. Den er hakket med rette og vrange masker.
Fellinga: hakke 2 masker sammen, så 4 masker, 2 masker sammen.
Neste omg er det 3 masker imellom.
Gjenta til det ikke er flere. 
Så hakkes det 2 masker sammen til det er ca 6-8 masker igjen. 
Ryk av tråden og trekk trådene igjennom de siste maskene.

Nå hakkes vrangborden.
Gå ned til en tynnere pinne.
Hakke rette og vrange masker i 5 omg.
Hekle en kant med fastmasker nederst så ikke kanten buer seg utover.

Beskrivelsen fant jeg her:

Ingen kommentarer: